Floramedia voorspelt trends

//Floramedia voorspelt trends

Floramedia voorspelt trends

Floramedia, communicatie en printmedia bedrijf voor de groene markt, heeft op 24 mei haar eerste Green Trend Journal gelanceerd. Het ‘Green Trend Journal 2019’ is een opvolging van het vorig jaar uitgebrachte Green Trend Report 2017/2018 en geeft een update in trends voor het komende jaar in de groene branche. Naast het Engels, is het journal ook in het Nederlands, Frans, Spaans en Duits verkrijgbaar.

Trendupdate voor de groene branche
Het is niet makkelijk om als kweker boven het maaiveld uit te steken in een sterk concurrerende markt. Floramedia wil haar klanten hierin op een met trends onderbouwde wijze helpen. Met de ‘nanotrends’ die in het journal beschreven worden, kan Floramedia bedrijven adviseren de juiste keuzes te maken voor het ontwikkelen van hun producten naar een sterk merk. Het journal dient hetzelfde doel als het Green Trend Report van 2017/2018: bedrijven in de groene markt adviseren in hun positie in de markt en inspireren met het vormgeven van hun toekomstvisie, het creëren en produceren van nieuwe label- en verpakkingsconcepten voor bloemen en planten en daarmee het succesvol bereiken van nieuwe doelgroepen.

5 groene trends uitgelicht
In het journal heeft Art Director Judith Klute samen met haar creatieve team van vormgevers en stylisten, zich gebogen over de trends die zich het komende jaar zullen manifesteren in de internationale bloemen- en plantenmarkt. Het Green Trend Journal laat de maatschappelijke bewegingen op een nog gedetailleerder niveau zien. In de nieuwe trendupdate wordt met vijf nanotrends door middel van tekst en beeld, dieper ingegaan op de in het eerdere rapport beschreven megatrends Urbanisation, Ageing en Technologisation. De trends worden daarnaast aangevuld met data, verzameld door onze eigen marktanalisten.

Een uitgedachte vorm
Ook de vorm van het journal zelf is bijzonder te noemen. Het Green Trend Journal 2019 wordt op één opgevouwen drukvel van duurzaam FSC-papier uitgegeven en in de vorm is rekening gehouden met minimale snijverlies waardoor we nagenoeg geen afval creëren. Het Journal past precies in het binnenwerk van het Green Trend Report 2017/2018 zodat deze makkelijk is toe te voegen.

“Er is een nieuwe generatie consumenten opgestaan die behoefte heeft aan lokale, duurzame producten met een goed verhaal. Wie straks nog mee wil doen, zal ook mee moeten veranderen” – Art Director Judith Klute

Veel aandacht voor het milieu
Volgens Art Director Judith Klute is er een groene revolutie gaande. Met online inspiratiebronnen zoals Instagram en groene blogs en vlogs, is er een nieuwe generatie groene consumenten opgestaan en die nieuwe generatie heeft andere wensen en behoeften. Een bedrijf in de groenmarkt kan niet langer de ogen sluiten voor duurzaamheid. In het journal is daarom veel aandacht voor recycling, upcycling en duurzame materialen. Wie als bedrijf ook nog mee wilt doen in de toekomst, zal mee moeten veranderen.

Floramedia Colour Forecast 2019
Nieuw in het Journal: Floramedia‘s Colour Forecast 2019 benoemd “Dynamic Yellow” tot kleur van het jaar. Deze bijzondere kleur geel komt in alle nanotrends uit het journal terug en staat voor optimisme, energie en stimuleert mentale activiteit. Dynamic Yellow als ‘groene’ trendkleur voor 2019, brengt positiviteit weer terug in de samenleving.

Data, trends en onderzoek als startpunt voor nieuwe groene concepten
Data en trends vormen de ideale combinatie voor het creëren van nieuwe groene labels, concepten en merken. Als gevolg van het Green Trend Report zijn er veel nieuwe bloemen- en planten concepten samen met Floramedia uitgerold. Het Green Trend Report samen met de laatste update, het Green Trend Journal, vormt de ideale basis voor het bedenken van nieuwe, inspirerende labels en merken voor de groenmarkt. Bij Floramedia wordt vooraf altijd onderzoek toegepast, om de doelgroep te doorgronden en het juiste concept voor de juiste doelgroep te presenteren. De combinatie van data en trends vullen elkaar daarmee naadloos aan en verhogen sterk de kans op succes van een nieuw bloemen- of plantenlabel.

2018-05-28T13:28:02+02:0028 mei 2018|Nieuws|